Söndag i bibblan

Efter gårdagens äventyr till Waggas Zoo och botaniska trädgård så står det pluggdag på schemat! Jag har precis avslutat en uppgift och har ett par kvar innan jag kan gå hem igen. Jag och Lesley håller samtidigt på med lite research inför vår Sydneytrip som vi planerar ska ske om två veckor. Vi planerar att besöka Sydney Zoo och självklart se Sydney Opera House, Sydney Harbour Bridge, Bondi Beach osv. Som det ser ut nu blir det vi och tre till som åker, ska bli så himla kul! 
 
Gårdagens utflykt var riktigt skoj, efter frukost gav vi oss iväg och en busstur och en lång promenad senare befann vi oss vid Waggas botanska trädgård och mini zoo. Vi hann med att kolla på den fina trädgården och alla djuren vilka var allt från kängurus som låg och chillade i solen, till läskiga emus och europeiska kaniner. Det var även massor av olika fåglar och de är så himla fina och häftiga här! Vi begav oss sedan ner på stan för att handla samt äta lunch. På kvällen blev det ett besök på gymmet innan Game of Thrones i sängen.. Har bara ett avsnitt kvar på säsong 4 nu, känns sådär.. Imorse var det dags för den "internationella måltiden" idag var det Matildes tur och hon serverade oss utsökta franska crêpes. 
 
Jag måste säga att jag njuter verkligen av helger som denna med utflykter och häng med härliga människor. Nu ska jag plugga vidare innan det är dags för middag. Älskar att jag har en meal-plan som gör att det bara är att gå in i matsalen och äta när man behagar! 
 
Cheers! 
 
 
Den här söta lilla åsnan(?) hittade vi igår :)  
 
hanna
2014-07-20 @ 22:09:32

åååh så kul det är att läsa!! sydney låter så kul att jag nästan går sönder. blir så glad att du verkar ha det bra. njut <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0