Sista dagarna i Wagga

Det börjar närma sig slutet på min vistelse här i Wagga. Det har sannerligen vart ett spännande ställe att plugga på. Wagga är en av de största inlandsstäderna i NSW och ligger mittemellan Sydney och Melbourne. Men ja,det en ganska liten stad ute i buschen.. Omgivningarna är dock superfina och staden har sin charm! Har haft en underbar tid här, mycket tack vare människorna jag lärt känna. Nu när det börjar bli dags att lämna inser man hur mycket jag kommer sakna dom, har träffat vänner för livet och jag vet att jag kommer träffa dom igen i framtiden! De senaste dagarna har vi mest solat, badat och umgåtts. Jag och Mathilde som inte heller har några finals spenderar dagarna vid poolen och folk kommer och går. Igår sa min telefon att det var 38 grader här och när jag och Mathilde var ute på kvällspromenad var det fortfarande 30 grader, det blir en väldigt "varm värme" såhär inne i landet! Obs, detta är inte klag utan jag är väldigt nöjd, förutom på nätterna när jag ska sova och mitt rum inte har någon AC. 
 
I onsdags bjöds det på julmiddag. Personalen var tomtar och vi fick paket, godis och smällkarameller. Middagen var typ kalkon med tranbärssås, kyckling och skinka med äppelmos och andra tillbehör, inte supergott kanske men kul att testa, påminnde om Thanksgiving mat! Vi hade en trevlig stund och det kändes bra att tjuvstarta julen lite. 
 
 
Några resultat från mina sista uppgifter har börjat komma och det ser faktiskt riktigt bra ut, känns grymt. Har även lyckats ordna upp mitt liv för vårterminen i Örebro, lägenhet, plugg och en praktikplats är fixat! Så det känns bra att veta vad jag ska göra när jag återvänder till Sverige. 
 
Jag har ett sånt lugn i mitt liv just nu. Inga måsten på typ tre månader, roliga äventyr väntar och omgiven av underbara människor. Här kommer lite bilder från de senaste dagarna! 
 
 
Cheers!! ♥
Anna
2014-10-26 @ 18:34:42

Grymt kul Kajsa och bra jobbat! Så skoj att höra hur du har det. Här på andra sidan jorden röjer vi förrådet och barnen leker i badkaret (utan vatten i).




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0