Fraser Island

Igår kom vi till Rainbow Beach efter att ha avslutat en tredagars-vistelse på Fraser Island. En av de bästa upplevelserna och verklgen ett helt fantastiskt ställe. Fraser Island är världens största sandö (120 km lång och 24 km bred) jag hade ingen aning om vad jag skulle förvända mig men det överträffade verkligen mina förväntningar. Under tre dagar åkte vi runt på de skumpiga sandvägarna och längst stranden. Vi hade tur och såg dingos (som lever vilda på ön), skölpaddor och en val! Vi såg de mest fantastiska sjöarna tillexempel Lake McKenzie, och platser som var helt fantastiska som Champagne Pools, Elis Creek, regnskogen och "The silent river"mfl.  Sista dagen gick vi på en 45 min hike över sanddynerna för att komma till en sjö, det var det jobbigaste jag gjort på länge men när vi väl kom fram var det värt det! 
 
Vi hade en riktigt bra och skön guide och en rolig grupp som gjorde att det blev extra kul. På kvällarna hängde vi på den enda baren som finns på ön "Dingo Bar" och på mornarna var vi uppe 6.30 för att äta frukost. Jag var helt slut igår när vi kom tillbaka till fastlandet, det är jobbigt att ha semester! Idag har vi spenderat dagen på stranden, träffade ett par som vi hängde med på Whitsunday-båten, lite roligt att man stöter på folk man träffat på olika ställen längst resan. Vi har träffat så många gång på gång, Australien är inte så stort som man kan tro! 
 
Imorgon åker vi till Brisbane, sedan vidare till Surfers Paradise/Gold Cost, Byron Bay och sen avslutar vi i Sydney omm två veckor, då lämnar jag Australien för att spendera tre veckor i Thailandet innan jag kommer hem. 
 
 
Ja ni ser, som ett paradis! 
 
Cheers! 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0