Brisbane

 

Här kommer lite bilder från Brisbane i en salig röra! Brisbane är min favoritstad hittills I Australien. Dock finns det inte jättemycket turistande att göra här, men staden har en skön vibe och skulle jag någon gång få för mig att bo en längre tid i Australien skulle det absolut kunna bli här. Brisbane har massor av mysiga områden med restauranger, pubbar, barer.. Bra shopping och en härlig stadskärna, området South Bank var en favvo hos mig. Det som saknas för mig är en strand nära city, men det finns en trevlig lagun (såklart det gör.. Aussies älskar sina laguner)

 

Under dagarna vi har vart här har det varit G20 helg. Delar av staden har vart avspärrad, fullt med poliser överallt och det har ibland varit svårt att ta sig fram. Igår hade vi stora problem att ta oss till lagunen, en promenad på ca 10 minuter tog oss 1,5 timme, under denna promenad han vi dock med att se Obama åka förbi i sin bil och vinka åt oss, så det var ju ganska häftigt.

 

Det har vart otroligt varmt när vi har vart här, mellan 30 och 40 grader grader och kvällarna har det gått ner till 30 grader, jag har känt mig konstant febrig och trött. Värmen är sjukt intensiv och det var så skönt att vara vid lagunen och bara sitta i vattnet och läsa hela dagen igår. Alldeles för varmt för att turista i en storstad, så jag är glad att vi åker vidare mot Surfers Paradise och Gold Cost idag.

 

En av höjdpunkterna i Brisbane var Lone Pine Koala Sanctuary, där vi fick krama koalas och hänga med kängurus. Tyvärr var det enda som fanns att göra där, kanske hade det vart mer värt det att åka till Australia Zoo men det får bli nästa gång.

 

Det var allt från Brisbane, cheers! /bye bye Cassa

Sara
2014-11-19 @ 13:24:09

Hahah alltså dom kan aldrig stava på starbucks. Jag brukar bli Sora! Hörs imorgon Cassa.

Vanessa
2014-11-19 @ 17:02:54

Låter trevligt. Du borde bli resereporter! Saknar dig




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0