Första inlägget i Aussie

Okej, nu har jag äntligen kommit fram till Wagga Wagga, Australien. Känns helt galet att det är här jag ska bo i fyra månader nu. Det är så mycket finare här än vad jag hade tänkt mig, omgivningarna är fantastiska och skolan är fräsch och modern. Det som känns mindre kul är mitt rum.. inte riktigt samma standard som man är van vid, men det går nog snabbt att vänja sig! Det är ju ganska kallt här just nu, runt 10 grader, så jag är glad att jag valde ett rum som var med värme. Det roliga är att den "värmegrejen" är exakt en sån som vi i Sverige har som infravärme.. 
 
Resan ner (Stockholm-London-Dubai-Sydney-Wagga totalt 32,5 timmar) gick faktiskt bättre än jag trodde. När jag blev uppplockad på flygplatsen i Wagga var det en amerikansk tjej som hade kommit med samma flight och innan vi åkte till skolan plockade vi upp en amerikansk kille. Dessa två visade sig vara riktigt trevliga så efter att ha fått våra rum och så på skolan åkte vi in till stan för lite middag och shopping. Vi hann även med att se 3(!!) kängurus som hoppade omkring på campus. 
 
Idag har vi haft introduktion och träffat de andra utbytesstudenterna. Vi är ca 20 stycken och de flesta är från USA eller Canada, en tjej är från Frankrike och det är bara vi två som är från Europa. Alla är iallafall supertrevliga och det känns verkligen som att vi kommer bli ett kul gäng. 
 
Okej det var allt för nu :) Cheers!! 
 
Bilder: Campus och kängurus som knappt syns + tidig morgon på flygplatsen i Sydney + jag på Arlanda innan vi vinkade hejdå! 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0