Phi Phi

Jag, Les, Sara och Kim spenderade 4 dagar på Phi Phi öarna, det tog ungefär 1.5 timme att åka från Krabi med båt. Väl på Phi Phi bodde vi på ett ställe som Sara och Kim bodde på förut när dom var där. Phi Phi var härligt men det är verkligen ett partyställe, vilket vi dock inte utnyttjade speciellt mycket.

 

Det finns egentligen inte så mycket att saga om Phi Phi, dagarna spenderade vi på Long Beach, som var ca 30 minuters promenad från vårt hotell. Jättefin strand och mysigare än dom andra stränderna på ön. Sol och bad på dagarna och middag och kortspel på kvällarna gjorde Phi Phi till ett riktigt bra stopp! Bästa maten åt vi på ett piratställe, indisk Chicken Korma MUMS! Där gosade vi även med världens sötaste kattungar som bodde där. Men vi åt även en hel del mat i dom små matstånden som finns överallt, billigt och äkta thaimat, så gott! 

 
 
 
 

En av kvällarna köpte vi med oss mat och satte oss på stranden för att kolla på fireshow! Häftigt och duktiga är dom, även om en av dom lyckades slänga sin brinnande pinnar på en kille i publiken.. 

 

 

En annan kväll klättrade vi upp till en utkiksplats där man såg stora delar av Phi Phi, där satt vi och kollade på solen som gick ner, superfint och mysigt var det. Dock har jag aldrig vart så svettig I hela mitt liv som jag var när vi kom upp på toppen där. (Fotocred till Sara) 

 
 
 
 
 
 

Sen åkte vi tillbaka till Ao Nang för ett kärt återseende – Matilda och Henrik anlände till Thailand för semester! Så mysigt!

Ciao!  




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0