Ao Nang

Efter att vi flog ner till Krabi åkte Les och jag direkt till Ao Nang.  Vi bodde på ett mysigt hotell med en nice pool så det blev ett par dagar utan att vi gjorde många knop. Låg mest vid poolen och gick ut och käkade på vårt favoritställe som låg på stranden och som bjöd på riktigt fina solnedgångar, vi tyckte att det var rätt tråkigt för stranden var inte så fin och ingen liv i stan. Det visade sig dock ett par dagar senare att vi inte var vid huvudstranden, utan lite utanför Ao Nang, så det förklarade saken. 

 

Vi mötte sen upp Sara och Kim igen och flyttade till ett annat hotell, lite enklare men nära till (den riktiga!) Ao Nang stranden och världens gulligaste ägare. Vi mötte även upp deras kompisar Jens, Mackan och Cassandra som vi hängde med innan vi åkte till Phi Phi och de åkte åt andra håll.

 

 

 

Vi hann bland annat med ett besök till Phra Nang Beach – vi åkte longtailboat ca 10 minuter ut från Ao Nang och hamnade på en jättemysig strand. Vi utforskade grottorna, solade, åt från matbåtarna, besökte ”snopp-grottan”, träffade vilda apor, solade och badade.

 

 

 
 
 
 

Förutom den turen var vi på Ao Nang stranden på dagarna och på kvällarna roade vi oss med middag, biljard, kortspel och häng! Sista kvällen gick vi ut och käkade på en restaurang med svensk mat – Sara som beställde pannbiffen fick den godaste maten. 

Efter några härliga dagar med hela ligan blev det dags för mig, Lesley, Sara och Kim att åka vidare till Phi Phi Islands (där vi är just nu när jag skriver detta, imorgon åker vi tillbaka till Ao Nang, kommer inlägg från Phi Phi snart)

Cheers!

Xx

Anna
2014-12-10 @ 21:38:05

Göttans gött det där Kajsa! jag blev också lurad till nåt hotell som inte alls låg där jag blev lovad ;) tur ni hittade rätt till slut. 😘




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0