Airlie Beach & Whitsunday Islands

Ett helt fantastiskt stopp på resan! Jag älskade Airlie Beach som är ett litet mysigt och fint ställe längt östkusten. Det finns en huvudgata med barer, klubbar och butiker samt allt från lyxiga hotell till hostells. Vi spenderade en natt här innan vår tur och en natt efter, det var ganska lagom, vi hade kunnat stanna nån dag längre kanske! Det som gjorde att vi stannade här var dock att det är härifrån alla båtar ut till Whitsunday Öarna går. Vi tog en två dagar/två nätter tur på en segelbåt och det var helt fantastiskt! Så himla vackert och verkligen en toppenupplevelse. Vi solade, badade, snorklade, gick i land på öar och kollade. Lite tråkigt att när vi kom till den "bästa" stranden - Whitheaven Beach så regnade det för första gången på flera veckor. Ingen större skada skedd dock - det var över lika snabbt som det kom men det hade ju vart bättre utan såklart. 
 
Två dagar på havet och en "efterfest" med folket på båden på kvällen när vi kom iland gjorde att vi spenderade sista dagen i Airlie Beach med att läsa en bok och slappa vid lagunen. På kvällen hoppade vi på nattbussen till Hervey Bay där vi är nu. Efter att knappt ha sovit på hela natten gick vi och käkade frulle när vi kom hit, nu är vi på vårt rum, jag har redan använt slut på mitt internet så måste köpa mer... Blir allt mer irriterad på hur dyrt allt är här i Australien, det märks verkligen nu när vi reser. Imorse betalade jag 120 kr för min frukost :( en macka och kaffe :( Inte på nått speciellt ställe heller men det är ungefär samma priser överallt :( 
 
Trots deras orimliga priser älskar jag Australien! Det är verkligen ett underbart land på alla vis! 
Imorgon ska vi åka till Fraser Island. Återkommer när vi är tillbaka på fastlandet igen. 
Cheers!! 
 
 
t
 
 
 
Sigge
2014-11-11 @ 20:16:38

Gud vad vi längtar efter dig! Du ser ut att ha det så bra och då mår vi bra Kram mamma&pappa

Svar: Saknar er också! Jag har det toppen men längtar efter er såklart! Puss från Kajsa
Kajsa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0