Måndag

Ny vecka, en vecka jag verkligen ser fram emot! På onsdag är det bal och temat är "One night in Paris". Balen är på en tjusig resturang i stan och det blir middag och trevligheter, tror det kan bli en riktigt lyckad kväll faktiskt! Natten mellan torsdag och fredag bär det äntligen av mot Sydney, kan inte ens beskriva hur mycket jag längtar.. 
 
Innan dess är det en hel del skola som ska hinnas med och därför har helgen bestått av mestadels plugg, även om vi hunnit med lite skoj (köpa nya skor). På dagens lektion i Professional Writing började vi med grammatik.. Behöver jag ens säga att jag ångrar att jag inte var mer uppmärksam när det var grammatik på engelskalektionerna? :)))))))
 
Språklektioner har förövrigt blivit ett stående inslag under våra middagar. Matilde (fransk) lär oss franska, Lesley (amerikan som kan spanska) lär oss spanska och Megan (amerikan som kan tyska) lär oss tyska. Jag står, som ni förstår, för svenskan. Har tyvärr glömt hur man säger "Jag är en kanin" på samtliga språken nu, men det kan jag grubbla över den dagen jag behöver använda det. 
 
Cheers! (OBS! nya dojjer ↓ )
 
 
 
 
 
Mamsen
2014-07-28 @ 14:56:26

Häftiga skor! Vill också ha 

Anna
2014-07-28 @ 21:01:39

Verkar som du mår bättre, skönt! Snygga skor! Du får köpa hur många presenter du vill till mig.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0