Bangkok

Sawatdii kha!

Vi landade i Bangkok, Thailand efter en 9 timmars flygtur från Sydney, känns bra att mellanlanda halvvägs på resan hem mot Sverige. Vi var i Bangkok 4 nätter och bodde på ett hotell mitt i smeten på Koh San Road. Bangkok var häftigt och hektiskt, som vilken storstad som helst. Man slås ändå av de tvära kasten mellan lyx och den fattigdom som är så tydlig i landet.

Första kvällen när vi kom fram hann vi bara med att gick vi ut och äta, så gott att äntligen få god thaimat, banana pancakes och all färsk frukt och goda smoothies som dom har här. Innan vi gick och la oss tog vi en fotmassage och kollade på folkvimlet på Koh San Road, sen somnade vi gott efter en lång resedag.

Första dagen besökte vi MBK som är en stooor galleria, vårt huvuduppdrag var dock att kolla på bio, The Hunger Games som var riktigt bra, bäst var när alla innan filmen måste stå upp till nationalsången för att hylla kungen, det tycker jag gott vi skulle införa hemma. Vi hann även med att besöka ett tempel och en stor Buddah staty under eftermiddagen. På kvällen ut och käka och bara kikade runt i området, finns ju hur mycket som helst att kolla på.

Andra dagen besökte vi  Grand Palace, vi bestämde oss för att vara där när de öppnade för att slippa värmen och stora folkmassor, det slapp vi dock inte. Det var väldigt intensivt och eftersom man måste ha långbyxor och täckta axlar så var vi lagom svettiga efter några timmar där. Efter att ha kollat på alla fina tempel och trädgårdar var vi väldigt nöjda och bestämde oss för att spendera eftermiddagen vid takpoolen på hotellet.

Under vår sista dag i Bangkok kom min bästis Sara och hennes pojkvän Kim dit, så himla kul att träffa dom. Vi chillade vid poolen och pratade om allt som hänt sen sist innan vi gick och käkade, drack Chang och spelade kort. På kvällen tog vi en taxi till en Sky Bar som är känd från filmen ”The Hangover 2” vi drack en varsin god drink och hade tur och fick se lite fina fyrverkerier. Sky Baren ligger på 63:de våningen och utsikten var helt galen!

Dagen efter flög jag och Les ner till Krabi och checkade in på ett hotell i Ao Nang. Det blev ett par lugna dagar vid poolen medans vi väntade in Sara och Kim som ville spendera ett par dagar till i Bangkok.